Artikel 1 – Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  1. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan
    consumenten aanbiedt;
  2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en
    een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;
  3. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer
    georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten
    van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op
    afstand;
  4. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van
    een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen;
  5. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
  6. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de
    overeenkomst op afstand;
  7. Dag: kalenderdag;
  8. Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of
    diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;
  9. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om
    informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en
    ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

Naam: BV Promotek
Adres: Lageweg 39
Postcode, plaats: 2222 AG Katwijk
Telefoon: 071 40 60 475, bereikbaar tussen 08.00 en 17.00 uur
Email: verkoop@cardtho.nl
KvK-nummer: 28051309
Btw-identificatienummer: NL004315510B01

Artikel 3 – Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand
    gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
  2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan
    de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de
    overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in
    te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
  3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid
    en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs
    elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de
    consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit
    redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden
    aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat
    zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden
    toegezonden.
  4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden
    van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich
    in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor
    hem het meest gunstig is.

Artikel 4 – Het aanbod

  1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit
    nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
  2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of
    diensten.
    De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument
    mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe
    weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod
    binden de ondernemer niet.
  3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en
    verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het
    bijzonder:
    – de prijs inclusief belastingen;
    – de eventuele kosten van aflevering;
    – de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;
    – het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
    – de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst;
    – de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn voor het gestand doen van de prijs;
    – de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het basistarief;
    – indien de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, op welke wijze deze voor de consument te raadplegen is;
    – de wijze waarop de consument voor het sluiten van de overeenkomst van door hem niet gewilde handelingen op de hoogte kan geraken, alsmede de wijze waarop hij deze kan herstellen voordat de overeenkomst tot stand komt;
    – de eventuele talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten;
    – de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen; en
    – de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een overeenkomst die strekt tot voortdurende of periodieke aflevering van producten of diensten.

 

Artikel 5 – De overeenkomst

  1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van
    aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
  2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer
    onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de
    ontvangst van deze aanvaarding niet is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
  3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en
    organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij
    voor een veilige web omgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe
    passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
  4. De ondernemer kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn
    betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor
    een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek
    goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een
    bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
  5. De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of
    op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een
    duurzame gegevensdrager, meesturen:
    a. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
    b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan
    maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
    c. de informatie over bestaande service na aankoop en garanties;
    d. de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens
    al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering der overeenkomst;
    e. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer
    dan één jaar of van onbepaalde duur is.
  6. Indien de ondernemer zich heeft verplicht tot het leveren van een reeks van producten of diensten is
    de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.

Artikel 6a – Herroepingsrecht bij levering van producten

  1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van
    redenen te ontbinden gedurende veertien werkdagen. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product
    door of namens de consument.
  2. Tijdens deze termijn zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal
    het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen
    of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het
    product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking
    aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke
    instructies.

Artikel 6b – Herroepingsrecht bij levering van diensten

  1. Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van
    redenen te ontbinden gedurende veertien werkdagen, ingaande op de dag van het aangaan der overeenkomst.
  2. Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de
    ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke
    instructies.

Artikel 7 – Kosten en terugbetaling in geval van herroeping

  1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van
    terugzending voor zijn rekening.
  2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch
    uiterlijk binnen 30 dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen.

Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht

  1. Indien de consument niet over een herroepingsrecht beschikt, kan dit door de ondernemer alleen
    worden uitgesloten indiende ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de
    overeenkomst, heeft vermeld.
  2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:a) die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
    b) die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
    c) die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
    d) die snel kunnen bederven of verouderen;
    e) waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen
    invloed heeft;
    f) voor losse kranten en tijdschriften;
    g) voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft
    verbroken.
  3. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:
    a) betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een
    bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode;
    b) waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de
    bedenktijd is verstreken;
    c) betreffende weddenschappen en loterijen.

Artikel 9 – De prijs

  1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten
    en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in Btw-tarieven.
  2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden
    zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele
    prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen
    richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
  3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan
    indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
  4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan
    indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
    a) deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
    b) de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen tegen de dag waarop de
    prijsverhoging ingaat.
  5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn exclusief BTW.

Artikel 10 – Conformiteit en Garantie

  1. De ondernemer staat ervoor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het
    aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de
    op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of
    overheidsvoorschriften.
  2. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur als garantie aangeboden regeling doet niets af aan de
    rechten en vorderingen die de consument ter zake van een tekortkoming in de nakoming van de
    verplichtingen van de ondernemer jegens de ondernemer kan doen gelden op grond van de wet en/of de
    overeenkomst op afstand.

Artikel 11 – Levering en uitvoering

  1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en
    bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van
    diensten.
  2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
  3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal het
    bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren tenzij
    een langere leveringstermijn is afgesproken. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een
    bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan
    uiterlijk één maand nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval
    het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
  4. In geval van ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald
    heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na ontbinding, terugbetalen.
  5. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen
    om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en
    begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende
    artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van retourzending zijn voor rekening van
    de ondernemer.
  6. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust tot het moment van bezorging aan
    de consument bij de ondernemer, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

Artikel 12 – Duurtransacties

  1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan te allen tijde opzeggen met
    inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één
    maand.
  2. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan heeft een looptijd van maximaal twee jaar.
    Indien is overeengekomen dat bij stilzwijgen van de consument de overeenkomst op afstand zal worden
    verlengd, zal de overeenkomst worden voortgezet als een overeenkomst voor onbepaalde tijd en zal de
    opzegtermijn na voortzetting van de overeenkomst maximaal één maand bedragen.

Artikel 13 – Betaling

  1. Voor zover niet later is overeengekomen dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden
    voldaan binnen veertien dagen na bezorging van het goed of in geval van een overeenkomst tot het
    verlenen van een dienst, binnen 14 dagen na afgifte van de deze overeenkomst betreffende bescheiden.
  2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag in algemene voorwaarden nimmer een vooruitbetaling
    van meer dan 50% worden bedongen. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht
    doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de
    bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
  3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan
    de ondernemer te melden.
  4. In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het
    recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.

Artikel 14 – Klachtenregeling

  1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekendgemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht
    overeenkomstig deze klachtenprocedure.
  2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd, volledig en duidelijk
    omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
  3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum
    van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de
    ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie
    wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

Artikel 15 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de
consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de
consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

Cardtho is een handelsnaam van B.V. Promotek